مقالات زبان

آزمون IELTS و هر آنچه لازم است بدانید

آزمون IELTS و هر آنچه لازم است بدانید

IELTS مخفف عبارت Internation English Language Testing System محبوبترین و پرکاربردترین آزمون بین المللی سنجش مهارت های زبان انگلیسی است. ثبت نام آزمون آیلتس در سراسر جهان برگزار می شود و مدرک آن در تمامی کشورهای جهان به خصوص کشورهای انگلیسی زبان حائز اعتبار می باشد.

آزمون آیلتس با توجه به کاربرد به دو گروه دسته بندی می شود:

  • آزمون عمومی آیلتس: این آزمون برای کسانی کاربرد دارد که می خواهند به کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا و بریتانیا مهاجرت کنند و یا قصد تحصیل، آموزش و یا کار در کشورهای انگلیسی زبان را دارند.
  • ایلتس آکادمیک: این آزمون برای کسانی برگزار می شود که قصد ادامه تحصیل در سطح عالی و یا ثبت نام های حرفه ای را در محیط های دانشگاهی انگلیسی زبان دارند.

لازم به ذکر است هزینه آزمون آیلتس از اول فوریه 2017 دچار افزایش شد به طوری که طبق اعلام رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور، آزمون آیلتس در ایران برای هر متقاضی مبلغ 950 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت.

دوره های آماده سازی آزمون IELTS به صورت خصوصی در مجتمع فنی تهران نمایندگی سیدخندان برگزار می گردد که برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنیم به بخش آموزش زبان انگلیسی سایت مراجعه فرمایید و یا با همکاران ما به شماره 02122868670 تماس حاصل فرمایید.

منابع آزمون آیلتس

منابع آزمون آیلتس

آزمون IELTS به منظور ارزیابی مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی –Listening, Reading, Writing, Speaking- ، سطح آموزشی متقاضی را در 9 سطح از non-user تا Expert دسته بندی می کند.
لازم به ذکر است که سنجش مهارت های Listening و Speaking در هر دو گروه آزمون های ایلتس یکسان است و ارزیابی دو مهارت دیگر زبان انگلیسی بسته به نوع آزمون متفاوت می باشد.
آزمون مهارت های Listening, Reading, Writing در یک روز و بدون وقفه برگزار می شود ولی سنجش مهارت Speaking معمولا یک هفته قبل و یا بعد از مهارت های دیگر انجام می پذیرد.
آزمون IELTS در کل حدود 2 ساعت و 45 دقیقه به طول می انجامد.

سنجش Listening در آیلتس

شما به چهار مکالمه به زبان انگلیسی بومی شامل گفتگوی دو نفره و مونولوگ در مورد مسائل روز جامعه، گفتگوی چندین نفره و مونولوگ در محیط آکادمیک گوش داده و سپس به سوالاتی که در اختیارتان قرار می دهند، جواب می دهید. برای این بخش حدود 30 دقیقه زمان دارید.
هدف از این بخش سنجش توانایی درک مطلب انگلیسی شما می باشد.

سنجش Reading در آیلتس

در این بخش شما به 40 سوال پاسخ می دهید و مهارت Reading شما در زبان انگلیسی از هر جهت مورد بررسی قرار می گیرد.
در آزمون عمومی IELTS این مهم با ارائه سه متن طولانی انجام می گیرد که از روزنامه و مجلات انتخاب شده و حرفه ای نبودن متقاضیان نیز در این گزینش لحاظ شده است.
در آزمون آکادمیک IELTS متون از کتابها، جراید، تبلیغات و کتابچه های راهنمای شرکت های گوناگون انتخاب می شود.
برای پاسخگویی به سوالات این بخش حدود 60 دقیقه زمان در اختیار دارید.

سنجش Writing در آیلتس

در این بخش به شما 60 دقیقه زمان می دهند تا در مورد دو موضوعی که در اختیارتان قرار می دهند، بنویسید.

سنجش Speaking در آیلتس

این سنجش در سه پارت برگزار می شود که در کل بین 11 تا 14 دقیقه به طول می انجامد:

  • پارت 1: از شما خواسته می شود به سوالاتی در مورد خود، خانواده، تحصیلات و علایقتان پاسخ دهید.
  • پارت 2: به شما کارتی داده شده و از شما خواسته می شود تا در مورد موضوع ذکر شده روی کارت، گفتگوی کنید. برای آماده سازی این گفتگو 1 دقیقه زمان دارید.
  • پارت 3: در این قسمت از شما سوالاتی در مورد پارت 2 پرسیده می شود که حدود 5 دقیقه طول می کشد.

مقالات مرتبط با زبانهای خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *