حد فاصل هنر و صنعت تبلیغات و مرز باریک بین این دو دنیای متفاوت. مکانی برای ارایه خلاقیت و هنر کاربردی وجود دارد و این مکان مخصوص طراحان گرافیک در نظر گرفته شده است .

در بیان دیگر گرافیک دیزاین به معنی ارایه راهکار عملی خلاقانه است و گرافیست یک مساله حل کن خلاق . مسایل مختلفی در صنعت تبلیغات و معرفی محصولات وجود دارد و حل این مسایل و ارایه راهکار تصویری برای آن تنها از طریق طراحان گرافیک زبده و توانا ممکن است .

 

هیچ کس با شناخت نرم افزارهای مختلف تبدیل به یک طراح و یا گرافیست نمیشود نرم افزار صرفا یک ابزار برای ارائه راه حل های شماست . اما این حرفه نیازمند افرادی خلاق با توان بالا در استفاده از ابزارهای گرافیکی همچون کورل دراو و ادوبی فتوشاپ و ادوبی ایلوستریتور میباشد و برای کسب بالاترین درآمدها شما نیاز به حرفه ای شدن در تئوری و عملی این موضوعات هستید .

 

مهارت های یک گرافیست دقیقا از صفحه  آرایی و یا لی اوت شروع میشود برای اجرای این مهارت شما نیاز به شناخت نرم افزار ادوبی ایندیزاین دارید که مخصوص این مهارت طراحی شده است. صفحه آرایی کتاب و مجله از مهارت های به شدت تخصصی و پولساز در این حرفه است . مهارت های دیگری همچون طراحی لوگو و آرم و نشانه با نرم افزارهایی که محیط وکتور دارند مناسب تر است همچون کورل دراو و ادوبی ایلوستریتور این ابزارها بهترین گزینه برای طراحی نشانه میباشند و مهارت های ترکیبی و تصویری با نرم افزار قدرتمند ادوبی فتوشاپ قابل اجرا هستند .

 

یک طراح گرافیست در تمام تیم های کاری از قبیل طراحان سایت ، طراحان اپلیکیشن و طراحان دیگر جایگاه ویژه و مهمی دارد و نقش او ایجاد راهکاری زیبا و خلاقانه برای رسیدن به بهترین نتیجه است . بنا به تعاریف بالا حال میتوان از نقش نرم افزار در این حرفه سخن گفت ، نرم افزارهای مختلف مثل فتوشاپ و یا کورل صرفا ابزار برای پیاده سازی ایده گرافیست هستند دقیقا مثل قلم و خودکار هر دو ابزاری هستند که در دست کاردان جادو میکندد و نقش مجتمع فنی تهران نمایندگی سیدخندان در این میان این است که از هر فردی کاردان و متخصص خلق کند و از بابت دوره های گرافیکی عرضه شده توسط ما کاربردی و بنا به نیاز جامعه و بازار کار خواهد بود .

 

مقالات مرتبط با گرافیک

نمایش دیدگاه ها

    • سلام خدمت شما
      مجتمع فنی تهران سیدخندان دوره های نرم افزارهای گرافیکی رو اکثرا هم حضوری برگزار میکنه و هم آنلاین، ولی بعضی از دوره ها به صورت فقط حضوری برگزار میشن. هزینه دوره های گرافیک رو هم داخل لینک زیر ببینید.

      دوره های نرم افزارهای گرافیکی

  • سلام ببخشید دوره های حضوری هم داره دیگه دور ههای گرافیک وفتوشاپ؟

    • سلام به شما دوست گرامی
      دوره های نرم افزار گرافیک در مجتمع فنی تهران به صورت حضوری برگزار می شود.

      • درود بر شما
        میخاستم بدونم برای دوره های گرافیک و دیزاین،
        اتباع(غیر ایرانی) هم میپذیرید؟

        • سلام خدمت شما
          بله اتباع غیر ایرانی هم می تونن در دوره های ما شرکت کنند.

منتشر شده توسط
فرشاد محمدپور

مقالات اخیر