اخبار تکنولوژی, اخبار علمی

دنیای IT پس از عرضه و فروش واکسن کرونا

دنیای IT پس از عرضه و فروش واکسن کرونا

به یک باره جهان آخر الزمان را دید و یک ویروس بسیار کوچک گریبان انسان متمدن و پیشرفته امروز را گرفت و بشدت گلویش را فشرد. به سرعت رفتارهای تکنولوژیک انسانها تغییر کرد، مهمترین فعالیتهای بشری تقریباً متوقف گردید، چرا که شبح Covid -19 از چین گسترش یافت. در این بین بلافاصله تغییرات در برنامه های همیشگی جهانیان شروع شد. از جمله در دنیای IT و اینترنت.

اولین تغییرات در حوزه IT در ایام پاندمی کرونا

پس از آنکه سالها آموزش آنلاین برای راحتی کار و صرفه جویی در هزینه های جانبی تبلیغ و ترویج میشد، و اما آنطور که باید رایج نمی شد، به سرعت تبدیل به شیوه آموزش نوین در تمام جهان شد و بنابراین Server ها و تجهیزات شبکه و شرکتهای خدمات اینترنتی ISP ها به یک باره با تقاضای بالای ارتباط اینترنتی بین دانش آموزان و دانشجویان یا فراگیران و از سویی مدرسان مواجه شدند.

از آنجا که تقریباً اکثر آموزشهای آنلاین در بستر اینترنت اتفاق می افتد بسیاری از کسانی که تاکنون با این فضا برخوردی نداشته و یا اصولاً اعتقادی به آموزش آنلاین نداشتند به ناچار به سمت این امکان کشیده شدند و بنابراین بازار آموزش کامپیوتر، شبکه، اینترنت و حتی آموزش کار با موبایلهای هوشمند و اپلیکیشنهای رایج مانند: Whatsapp و Instagram نیز گرم شد.

 

عرضه و فروش واکسن کرونا

اکنون آموزش آنلاین، به جزء جدانشدنی دستگاه عریض و طویل دانشگاهها و مؤسسات فرهنگی آموزشی جهان تبدیل شده است.

آینده فرهنگ آنلاین

اینکه تنها آموزش در این بحران اخیر کرونایی آنلاین شده است مسلماً درست نیست بلکه در واقع هر آنچه که امکان عملی برای تعامل از راه دور داشته باشد تا حد امکان آنلاین شده است، مانند: خرید و فروش، دید و بازدید، و حتی تور و سرکشی به اماکن و طبیعت. اما اکنون بحث ما بیشتر پیرامون اتفاقاتی است که در صنعت IT و یا به عبارتی در دنیای کامپیوتر برای آینده نزدیک قابل پیش بینی است. منظور از آینده در این مکتوب همانا ( دوران پس از عرضه و فروش واکسن کرونا ) می باشد.

  1. آموزش آنلاین: در این مدت اتفاقات چند بعدی جالبی رخ داد، اول اینکه حضور در خانه برای دانش آموزان تنها تا چند هفته مسرت بخش بود و پس از آن به شدت موجبات کسالت و تا حدودی افسردگی آنان را فراهم آورد، آموزش آنلاین برای مدارس تا چند ماه نه تنها موفق نبود بلکه از دید والدین و حتی کادر آموزش هم حائز اهمیت نبود اما رفته رفته در اثر تکرار و عادت به فضایی نسبتاً کارا تبدیل شد، بنابراین امید است پس از پایان بحران کرونا که در اثر عرضه واکسن خواهد بود، همچنان نیم نگاهی به آموزش آنلاین در مدارس باشد.
  2. آموزش آنلاین در آموزشگاهها، دانشگاهها و مؤسسات : در این مراکز با جدیت بیشتری به بحث آموزش آنلاین پرداخته شد، چرا که با ظهور کرونا تا سه ماه این بخش از آموزش معلق ماند اما از آنجا که نسبت به مدارس بهره وری این دوره ها بیشتر لازم بود، با پشتکار و برنامه ریزی قوی تری آنلاین شد. اما در آینده پس از واکسن کرونا صددرصد بخشی از ظرفیت این مؤسسات حتما به صورت آنلاین اجرا خواهد شد. ناگفته نماند دانشگاههای مطرح جهان چنان قوی و با انگیزه آنلاین شدند که گویی همان حضوری سابق است!
  3. برنامه فروش آنلاین: از آنجا که فروش آنلاین از دیر زمانی هدف بازار معاملات بوده است در این دوران به مدد حضور چند برابری مردم در فضای مجازی به شدت رونق یافت و کام دارندگان فروش آنلاین کمی شیرینتر شد. این فعالیتها دیگر برای ناواردان نیز عادت خواهد شد، و اما از مشتریان برنامه فروش واکسن کرونا همانا تجار و بازاریان اند که بی صبرانه منتظرند. چه بسا در چند ماه آینده شاهد فروش آنلاین واکس کرونا نیز باشیم!
  4. بانکداری آنلاین: از زمینه های همیشگی فعالیت آنلاین بوده است اما در دوران کرونا بسیار بیشتر شد. بانکها زین پس در دوران پسا کرونا به دلیل آشنایی مردم با تکنولوژی برآن خواهند شد که جذب تراکنش مالی و سرمایه ای بیشتری کنند.
  5. آموزش مجازی: بدیهی است که بسیاری از افراد تفاوت مفاهیم آنلاین و مجازی را ندانند در اینجا مختصرا اعلام می کنیم که هر گاه حضور همزمان همه اعضاء در کلاسی از راه دور و از طریق وسیله ارتباطی مانند ماهواره، تلفن و مخصوصا از طریق اینترنت باشد آنرا آنلاین گویند. اما وقتی فیلم ضبط شده یا جزوات فیزیکی یا دیچیتالی دورادور برای اشخاص ارسال شوند تا با مطالعه آن و از راه دور دانش یا مهارتی بیاموزند اما به طور همزمان لازم به حضور و ارتباط بین افراد نباشد، آموزش به صورت مجازی است. این متد آموزشی نیز طرفدارن ویژه خود را دارد و حتماً در دوران پسا کرونا بیشتر رایج خواهد بود چرا که در همین بحران جاری کرونا ارزش زمان و دانش توأمان گرانقدرتر شده است.
  6. همایش، کنفرانس و جلسات: بارزترین نمود حضور آنلاین در دوران کرونا همانا حضور سیاستمداران بزرگ جهان در عرصه بین الملل به ویژه نشست ادواری سردمداران جهان در سازمان ملل بود که به طور خاصی در اذهان عمومی فرهنگ ملاقاتهای عمومی را جاودانه کرد، در آینده نه چندان دور و پس از فروکش کردن غمها و کسالتهای دوران بحران کرونا و با عرضه و فروش واکسن کرونا شاهد آن خواهیم بود که مردم دیگر برای یک کنفرانس بین المللی یا بین شهری دیگر از هزینه های اکثرا بی جای نقل و انتقال سنگین مثل پرواز هواپیماها، تشریفات، هتلینگ و همچنین صدمات و تضرر ناشی از حوادث احتمالی چشم پوشی نموده و با اتصال بسیار ساده ای از طریق انترنت به سمت یک دنیای ارتباطی بسیار مدرن بروند.

نقش ما چیست؟

مجتمع فنی تهران نمایندگی سیدخندان مفتخر است در این دوران اکثر دوره های هماهنگی با فضای مجازی را به صورت آنلاین نیز عرضه کرد و در آینده نیز پس از واکسیناسیون کرونا و روزهای روشن، همچنان به دلیل آشنایی بسیاری مردم با امکانات اینترنتی حتما نسبت به آموزش آنلاین احتمام بیشتری خواهد داشت.

همچنین مجتمع فنی تهران نمایندگی سیدخندان مفتخر است که در کنار آموزش آنلاین معمولاً با رضایت اساتید مربوطه نسبت به تهیه فایل ضبط محتویات کلاس (کپچر) برای مرور دوباره اعضای آنلاین کلاس اقدام می کند و آنرا باز هم از راه دور به صورت لینک دانلود در اختیار می گذارد.

مقالات مرتبط با it

2 دیدگاه برای “دنیای IT پس از عرضه و فروش واکسن کرونا

  1. Avatar محمود شانیلی گفت:

    با سلام
    از مقاله بسیار گویای شما ممنونم، آیا نمایندگی سیدخندان دوره های مربوط به واکسیناسیون و یا کمکهای اولیه را دارد؟

    1. کارشناس آموزش کارشناس آموزش گفت:

      سلام به شما دوست گرامی
      باعث افتخار هست که سایت مجتمع فنی تهران سیدخندان رو مطالعه می کنید
      دوره کمک های اولیه در این شعبه برگزار نمی گردد
      لطفا با مرکز مجتمع فنی تهران به شماره 2729-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *